تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82118
زیست آنلاین: آبشار موریچسون یک جذابیت گردشگری است اما پروژه های انرژی به ویژه یک سد، پناهگاه حیات وحش را تهدید می کند.
تهدید صنعت توریسم در پی افزایش نیروگاه های برق آبی در اوگاندا
به گزارش زیست آنلاین، در جاده ای طولانی که شما را به پارک ملی آبشارMurchison می برد، حیوانات آزادانه پرسه می زند. "اورتست کایوندو"، مسئول یکی از تورهای گردشگری منطقه می گوید: جاده های باریک، محیط مناسبی را برای آنها فراهم کرده است، بنابراین آنها احساس نمی کنند که در یک سرزمین خارجی هستند.

اما دیگر نه. جنگل سرسبز این پارک از بین رفته است و کامیون های قرمز و حفارهای زرد آماده هموار کردن جاده ها برای ساخت پروژه های انرژی جدید هستند.

بزرگترین و پر بازدیدترین پارک اوگاندا، دارای دو آبشار است، آبشار مورچیسون، یکی از معروفترین آبشارهای جهان و آبشار Uhuru (به معنای آزادی در سواحیلی) که در اثر سیلاب سال 1962 اوگاندا ایجاد شده است.

در ماه ژوئن گذشته، شرکت آفریقای جنوبی Bonang Power and Energy اعلام کرد متقاضی ساخت نیروگاه برق آبی 360 مگاواتی در آبشارهای Uhuru که در مجاورت آبشار موریچسون است، می باشد.

دولت، جاه طلبی برای تقویت برق کشور در طول 20 سال آینده دارد. این کشور قصد دارد برای رسیدن به تحول اقتصادی مطلوب، دسترسی از شبکه ملی را از 26٪ به 80٪ افزایش دهد.

اخبار مربوط به سد Uhuru منجر به اعتراضات صنعت توریسم، گروه های زیست محیطی و عموم مردم شده است. تاکنون بیش از 21 هزار امضا با هشتگ نجات آبشار موریچسون جمع آوری شده است.

فعالان زیست محیطی امیدوارند دولت، این پروژه را به دلایل اقتصادی و زیست محیطی متوقف كند. چرا که صنعت گردشگری پیشرو در اقتصاد اوگاندا است. 

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjoveo.uqe8vzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما