تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82164
زیست آنلاین: پنل پناهندگان سازمان ملل متحد در تصمیمی جدید تصریح كرد كه پناهندگان گریخته از اثرات بحران آب و هوا را نمی توان مجبور به بازگشت به كشورهای خود كرد.
پناهندگان اقلیمی را نمی توان مجبور کرد به کشور خود بازگردند
به گزارش زیست آنلاین، پنل پناهندگان سازمان ملل متحد در تصمیمی جدید تصریح كرد كه پناهندگان گریخته از اثرات بحران آب و هوا را نمی توان مجبور به بازگشت به كشورهای خود كرد. جزایر اقیانوس آرام در معرض خطر تبدیل شدن به اولین کشوری است که در اثر افزایش سطح دریا ناپدید می شود.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل بیان کرد وادار کردن مردم به بازگشت به کشورهایی که تحت تاثیر بحران های اقلیمی هستند نقض حقوق بین المللی مردم است.

سخنگوی این کمیته افزود: با توجه به اینكه کشور کرایباتی در معرض خطر غرق شدن زیر آب قرار دارد، شرایط زندگی در این کشور و كشورهای مشابه با قبل از وجود چنین تهدیدهایی کاملا متفاوت است. وی اضافه کرد: بعید است که این حکم تأثیر فوری بر شهروندان این کشورها بگذارد. اما این تصمیم می تواند تأثیر بسزایی در زندگی آینده افراد داشته باشد، زیرا روز به روز بر تعداد افرادی که مجبور به ترک خانه های خود در اثر شرایط اضطراری آب و هوا شده اند، افزوده می شود.

خشکسالی، از بین رفتن محصولات و افزایش سطح دریاها، ده ها میلیون نفر را مجبور به انتقال به مناطق دیگر در سال های آینده می کند. یک مطالعه در سال 2018 توسط بانک جهانی نشان داد که 143 میلیون نفر در سراسر آسیای جنوبی ، صحرای آفریقا و آمریکای لاتین در معرض خطر مهاجرت به علت شرایط آب و هوایی قرار دارند.

هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی، کشور کرایباتی را به عنوان یکی از شش کشور جزیره اقیانوس آرام معرفی کرده است که بیشتر از سایر کشورها تحت تاثیر تهدید افزایش سطح دریا قرار گرفته است. این گزارش ادعا می کند که به دلیل فرسایش ساحلی و آلودگی آبهای شیرین، کرایباتی می تواند از اوایل سال 2050 غیرقابل سکونت شود.

منبع : cnn

https://zistonline.com/vdcay6na.49nui15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما