تاریخ انتشار :شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 82301
طبق حکم جدید دادگاه آلمان، قطع درختان توسط تسلا بلامانع است.
چراغ سبز دادگاه آلمان به تسلا برای ادامه قطع درختان
 

به گزارش زیست آنلاین، دادگاه عالی آلمان در حکم صادر شده خود به تسلا اجازه داد در محل ساخت نخستین کارخانه تولد خودروی برقی خود در اروپا واقع در آلمان، به قطع درختان ادامه دهد. این حکم پس از چند روز توقف قطع درختان در پی حکم قبلی دادگاه صادر شد. هفته گذشته دادگاه در پی اعتراض یک گروه زیست محیطی موقتا قطع درختان را ممنوع اعلام کرد. 
  این شرکت از اواسط سال 2021، با تولید 150 هزار خودروی برقی در سال کار خود را شروع خواهد کرد. همچنین این شرکت قصد دارد طبق یک برنامه، بصورت سالانه این رقم را به 500 هزار برساند.
  تسلا در ماه نوامبر اعلام کرد که تصمیم دارد اولین کارخانه اروپایی خود را در آلمان و در نزدک برلین بسازد. فدراسیون صنایع آلمان، گروه اصلی لابی تجاری آلمان، از این تصمیم دادگاه استقبال کرد. هوگلر لوش، یک مقام ارشد این گروه، این حکم را پیام مهمی برای آلمان به عنوان محلی برای سرمایه گذاری توصیف کرد.
  وی خواستار بحث و گفتگو گسترده تر در مورد روش های برنامه ریزی و تصویب در آلمان شد که معتقد است طی این سال ها به یک مانع جدی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است.
  پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان نیز گفت: "آخرین حكم دادگاه پیام خوبی برای حفاظت از محیط زیست، مشاغل و فناوری های آینده است." وی گفت که همچنین امیدوار است که بحث جدی در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به مراحل برنامه ریزی انجام شود. منبع: apnews   https://zistonline.com/vdcdfs0j.yt0xz6a22y.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما