تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 82324
زیست آنلاین: طاووس، خار پشت و مورچه خوار پانگولین در میان گونه هایی هستند که در 20 هزار مزرعه که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده اند، پرورش می یافتند.
کرونا پرورش حیوانات وحشی چین را تعطیل کرد
به گزارش زیست آنلاین، نزدیک به 20 هزار مزرعه که در حال پرورش گونه هایی نظیر طاووس، گربه های civet، خار پشت، شترمرغ، غازهای وحشی و گراز در اقصی نقاط چین به دنبال شیوع ویروس کرونا، در حرکتی که اندازه ناشناخته این صنعت را نشان داد بسته شده اند.

تا چند هفته پیش، پرورش این گونه های حیات وحش به عنوان راهی آسان برای ثروتمند شدن روستائیان در چین تبلیغ توسط دولت تبلیغ می شد.

اما شیوع Covid-19 که هم اکنون منجر به کشته شدن 2666 نفر و آلودگی بیش از 77.700 نفر شده، باعث شده است تا مقامات مجدداً به فکر چگونگی مدیریت این تجارت باشند. این گامنه زنی وجود دارد که شروع ویروس کرونا از خرید فروش این گونه ها در بازاری در ووهان چین شروع شده است.

چین برای جلوگیری از شیوع ویروس در اواخر ژانویه، ممنوعیت موقت تجارت حیوانات وحشی را صادر و در اوایل ماه فوریه سرکوب گسترده ای را در تأسیسات پرورش آغاز کرد.

مقامات ارشد قانونگذاری این کشور هم اکنون در تلاشند تا قانون حمایت از حیات وحش این کشور را اصلاح کنند و احتمالاً مقررات در مورد استفاده از حیوانات وحشی برای مواد غذایی و طب سنتی چینی اصلاح شود.

نسخه فعلی این قانون توسط گروه های حفاظت از حیات وحش مورد انتقاد است زیرا بیشتر بر استفاده از حیوانات تمرکز دارد تا حمایت از آن ها

منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdci5pav.t1arr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما