تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 82466
زیست آنلاین: اگرچه آلودگی هوا و ایمنی جاده ها نگران کننده هستند، اما مزایای استفاده از دوچرخه بر خطرات آن ارجحیت دارد.
به گزارش زیست آنلاین، همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا درهمه جای دنیا، شهروندان نیویورک برای استفاده نکردن از حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس به استفاده از دوچرخه و دوچرخه سواری روی آورده اند. به همین منظور مسئولین شهری در شهرهای نیویورک، مکزیکوسیتی و بوگوتا در حال برنامه ریزی و ایجاد مسیرهای مخصوص "عبور دوچرخه" هستند.

در لندن طرح استفاده  رایگان از دوچرخه برای کارکنان سیستم درمانی اجرا شده است و در حالی که فروشگاه های مختلف تعطیل شده اند، مغازه های دوچرخه فروشی به عنوان مشاغل اساسی باز هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.

اما بسیاری از مردم تمایلی به استفاده از دوچرخه ندارند زیرا فکر می کنند این روش خطرناکتر از سایر روش های سفر است. فارغ از بحث  Covid-19و مشکلات ناشی از آن، مطالعات انجام شده قبلی در زمان های عادی نشان می دهد که مزایای سلامتی حاصل از دوچرخه سواری بیشتر از مشکلات آن از جمله تنفس هوای آلوده و تصادفات احتمالی است. الیته مشکلات دوچرخه سواری در مناطق و شهرهای مختلف متفاوت است.

اما تنها در یک درصد از شهرهای جهان، آسیب های ناشی از تنفس هوای آلوده بیشتر از محاسن ورزش ناشی از دوچرخه سواری است و هیچ یک از این موارد در اروپا یا آمریکا نیست. سرمایه گذاری های آینده در زیرساخت های دوچرخه سواری این یک درصد می تواند باعث کاهش معایب و حوادث دوچرخه سواری و بهبود نسبت سود به زیان آن شود.

منبع:theguardian

 

https://zistonline.com/vdcfvjdc.w6d0vagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما