تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 68169
زیست آنلاین: کمپین Nicole Nash's، از اپراتورها و مسئولین تور و استراحت گاه های ساحلی درخواست کرده است تا به منظور جلوگیری از آلودگی، رهایی نی های پلاستیکی را در مکان های ساحلی ممنوع کنند.
رفع آلودگی های پلاستیکی دریا توسط زیست شناسان دریایی
به گزارش زیست آنلاین، یک زیست شناس دریایی در منطقه ی Queensland استرالیا، به سختی کار می کند تا آلودگی های پلاستیکی حاصل از نی موجود در دریا را از میان بردارد، بدین منظور اخیرا یک کمپین به نام The Last Straw در نوار ساحلی ایجاد کرده است و در نظر دارد آلودگی و ضایعات پلاستیکی موجود در کف دریا را توسط تور، قایق و یا کشتی های کروز به طور کامل جمع آوری کند.

ممنوعیت نی پلاستیکی در ساحل یک راه حل آسان برای این مشکل جدی می باشد. با آنکه نی ها لوازم جانبی غیر ضروری برای نوشیدنی های مردم (به جز در مورد مسائل پزشکی) هستند، اما آنها یک مشکل عظیم در آلودگی دریاها ایجاد کرده اند.

 استرالیایی ها حدودا از ۱۰ میلیون نی در روز استفاده می کنند. این آمار در ایالات متحده وحشتناک تر است - ۵۰۰ میلیون نی در روز! با این تعداد می توان محیط زمین را دو بار پوشاند!

بنابراین حذف آنها موجب کاهش چشمگیری از زباله های پلاستیکی دریا خواهد شد. در حال حاضر، ۷۵ تا ۹۵ درصد از آلودگی های دریا که در داخل و اطراف آن وجود دارد، پلاستیک است. این مساله زیست جانوران دریایی را با مخاطره روبه رو کرده است.

نهنگ ها و لاک پشت های دریایی، و حتی بعضی از پرندگان دریایی ممکن است پلاستیک های رنگی را با منابع تغذیه ای خود اشتباه بگیرند که در این صورت ممکن است توسط آسیب های داخلی یا انسداد بعضی از اندام های درونی خود، از بین بروند. اما حتی هنگامی که پس از سالیان آن ها تجزیه شوند، پلاستیک موجود از روده هایشان آزاد می شود و می تواند دوباره به این چرخه بازگردد.

Nicole Nash افزود، قدم بعدی پس از حذف نی های پلاستیکی، از بین بردن انواع پلاستیک یکبار مصرف می باشد.

منبع: treehugger

 

https://zistonline.com/vdcjhvem.uqeomzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما