تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 64769
مدیر توزیع برق تویسرکان گفت: به زودی ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی این شهرستان با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی مشخص می‌شود.
ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی در تویسرکان
به گزارش زیست آنلاین، رضا جلیلوند گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، تا هشت روز آینده سرمایه گذاران چینی برای ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگا واتی به تویسرکان سفر می‌کنند و پس از بررسی‌های فنی، تکلیف ساخت این نیروگاه مشخص و نهایی می‌شود.

وی اظهار کرد: زمین موردنیاز این نیروگاه برای ساخت این نیروگاه ۸۵ هکتار است که توسط فرمانداری تویسرکان و در شرکت شهرک‌های صنعتی بعد از روستای باقرآباد در اختیار سرمایه گذار قرار داده شده است.

مدیر توزیع برق تویسرکان افزود: سرمایه گذار چینی هم با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت نیروگاه پیش قدم شده و البته این سرمایه گذاری توسط یک شرکت واسط ایرانی به نام شرکت گروه صنعتی کاوه انجام می‌شود.

جلیلوند تصریح کرد: با ساخت این نیروگاه، سرمایه گذار چینی تا زمانی که اصل پول آورده سودش را به دست آورد یعنی درحدود پنج سال صاحب نیروگاه است و از فروش انرژی به هزینه کردهای خود دست می‌یابد و پس از آن نیروگاه در اختیار شرکت ایرانی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تویسرکان از ظریفت‌های لازم برای احداث این نیروگاه برخوردار است، اما با این وجود نظر و بررسی‌های نهایی هم باید از سوی شرکت چینی ارائه و انجام شود.

 

 

https://zistonline.com/vdcb9zb0.rhba0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما