تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 37904
نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی نظام پزشکی بر لزوم اجرای صحیح کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات تاکید کرد.
نظارت شرط مهم اجرای طرح تحول سلامت
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا دکتر ایرج فاضل در مورد کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات با بیان اینکه این کتاب در آمریکا مرجع بود و اولین بار در سال ۵۹ به ایران آمد و نسبت‌ها در آن تعیین شده بود، گفت: متاسفانه بارها در این کتاب تغییر داده شد و این تغییرات عوارض وخیمی مانند خالی شدن برخی تخصص‌ها و در صدر قرار گرفتن برخی دیگر بدون توجه به نیاز کشور بود.

 

فاضل همچنین با بیان اینکه طبق قانون، تعرفه‌های خدمات پزشکی باید عادلانه باشد، گفت: تعرفه‌ها سال‌هاست که متناسب با سایر مسائل اقتصادی کشور نبوده و به تناسب اقتصاد و تورم تغییر نیافته است.

 

وی افزود: شش سال است که K جراحی تغییر نکرده که این عادلانه نیست. اگر تعرفه‌ها به تناسب روز و مطابق تورم تغییر می‌یافت مشکلات امروز را نداشتیم.

 

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت در زمانی و توسط دولتی انجام می‌شود که بر خلاف سال‌های گذشته خالی‌ترین خزانه را دارد.

 

فاضل خودگردان کردن بیمارستان‌ها را مشکل دیگر نظام سلامت عنوان کرد و گفت: طرح مخرب خودگردانی بیمارستان‌ها باعث عوارض بسیاری نظیر تحمیل هزینه‌ها به مردم، کمبود بودجه در بیمارستان‌های آموزشی شد که امیدواریم در طرح تحول جبران شود و هزینه‌ای به مردم تحمیل نشود.

 

فاضل با بیان اینکه این طرح یک طرح مترقی و یک گام بزرگ برای پیشرفت است که به مردم و جامعه پزشکی کمک می‌کند، گفت: مهم این است که این طرح پیگیری و پشتیبانی شود و فراموش نکنیم سرمایه‌گذاری این طرح توسط دولت و برای مردم بوده است.

 

وی با اشاره به لزوم نظارت بر اجرای این طرح گفت: نظارت شرط بعدی این تحول است که امیدواریم به بهترین شکل انجام بگیرد.

 

فاضل با بیان اینکه گام‌های بسیار مهمی توسط وزارت بهداشت و دولت یازدهم در زمینه سلامت کشور برداشته شده، گفت: دو امر مهم سلامت و آموزش از اصول پیشرفت کشور است اما این در حالیست که همیشه محروم‌ترین وزارتخانه‌ها در کشور این دو وزارتخانه بودند. ما بدون توجه به این دو بخش نمی‌توانیم ادعای پیشرفت کنیم که خوشبختانه در دولت یازدهم توجه به این بخش‌ها را می‌بینیم.

 

فاضل همچنین در مورد رفتار کارکنان بیمارستان‌ها و بخش بهداشت و درمان با مردم گفت: رفتار ما با مردم خوب نیست، اما باید کارکنان بیمارستان‌ها و بخش بهداشت و درمان را آگاه کنیم که احترام گذاشتن به مردم یکی از اصول مهم و با ارزش است.

https://zistonline.com/vdcc0oq1.2bqmx8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما