تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 63550
مدرسه طبیعت پردیسان که پنجاهمین مدرسه طبیعت کشور است با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پارک طبیعت پردیسان افتتاح شد.
معصومه ابتکار در مراسم افتتاح مدرسه طبیعت پردیسان که در پارک پردیسان صورت گرفت ضمن تاکید بر ضرورت رشد مدارس طبیعت در کشور، گفت: شتاب شهرنشینی و صنعتی شدن زندگی منجر به ایجاد معضلات مختلف جسمی و روحی به ویژه در کودکان شده است.
وی افزود: متخصصان علم پزشکی معتقدند سیستم ایمنی کودکانی که بر مبنای ارتباط با طبیعت شکل می گیرد در برابر بیماری ها بسیار مقاوم تر است.
ابتکار ضمن یادآوری اینکه زندگی شیمیایی و صنعتی بدترین نوع زندگی و زندگی طبیعی بهترین نوع زندگی است، خاطرنشان کرد: زندگی شهری و دور شدن از طبیعت منجر به رشد بیماری ها و آسیب های جسمی و روحی همچون افسردگی و فقدان نشاط برای انسان ها شده است.
*** مدارس طبیعت درمانگر سیستم عصبی کودکان در زندگی شهری است
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: از سوی دیگر کاهش سن این آسیب ها، منجر شده تا کودکان بیشتر در معرض انواع بیماری های روحی و جسمی قرار گیرند از این رو می توان مدارس طبیعت را درمانگر سیستم عصبی کودکان و حرکت آن ها به سوی شادی و نشاط در زندگی شهری دانست.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از همراهی آموزش و پرورش و منابع طبیعی در مسیر ایجاد و توسعه مدارس طبیعت، ابراز امیدواری کرد: توسعه کمی و کیفی مدارس طبیعت در کشور استمرار داشته باشد.
وی با اعلام حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از مدارس طبیعت، گفت: از هر گونه سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردم در این زمینه استقبال می کنیم.
*** تاسیس مدارس طبیعت در مناطق آزاد
همچنین محمد درویش مدیر کل دفتر مشارکت های سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاح مدرسه طبیعت پردیسان با ابراز خرسندی از آغاز به کار پنجاهمین مدرسه طبیعت در کشور، گفت: بدون شک مدارس طبیعت با پشتوانه و حمایت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد و توسعه پیدا کرد و قطعا این موج و گام مهم و بزرگ در آینده نیز تداوم خواهد داشت.
درویش افزود: ابراز تمایل و پیگیری شورای عالی مناطق آزاد برای ایجاد و تاسیس مدارش طبیعت در تمامی مناطق آزاد بیانگر موفقیت این طرح است.
مدیر کل دفتر مشارکت های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مدارس طبیعت رده سنی ۳ تا ۱۲ سال را پوشش می دهد، اظهار کرد: حاصل این ماجرا پرورش ایرانیانی خواهد بود که در پیشگاهشان نه هیچ گیاهی علف هرز به حساب می آید و نه هیچ جانداری جاندار زیانکار است.
وی ضمن یادآوری اینکه ایران نخستین کشور منطقه است که اقدام به تاسیس مدارس طبیعت کرده است، خاطرنشان کرد: تاسیس و توسعه مدارس طبیعت در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور است و می تواند منجر به ایجاد یک میلیون و نیم شغل در کشور شود.
درویش تاکید کرد: سرمایه گذاری برای مدارس طبیعت توسط مردم و بخش خصوصی صورت می پذیرد و از این رو کشور از سرمایه گذاری حدود ۹۹۰ میلیارد تومان معاف می شود.
مدیر کل دفتر مشارکت های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدارس طبیعت به کودکان کسب و کاری سبز می آموزد که نه تنها آلودگی ایجاد نمی کند، نه تنها باعث نمی شود که چاه های غیر مجاز حفر کنیم، بلکه منجر به پرورش نسلی می شود که خود حافظ شایسته سرزمینش است.
کامران حصادی ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارت آموزش و پرورش، رضا شجیع مدیرکل دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، هدیه تهرانی بازیگر از جمله حاضران در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

 

منبع: ایرنا

 

https://zistonline.com/vdciuwaq.t1apw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما