تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۹
کد مطلب : 63722
معاون اول رییس‌جمهور با دفاع از کارنامه چهارساله معصومه ابتکار تصریح کرد: ابتکار درخشید و محیط زیست را تبدیل به موضوع اصلی کشور کرد.
کلانتری آمد ابتکار رفت
 اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این نخستین جلسه‌ای است که در دولت دوازدهم حضور پیدا می کنم. این سخنرانی نیز اولین سخنرانی مسوولیت جدیدم در دولت دوازدهم است. در این جلسات فرصتی است که تا حدی برنامه‌های دولت دوازدهم را در بخش‌های مختلف کشور توضیح دهم.
وی افزود: اکنون فرصت مناسبی در مجلس است و وزرای پیشنهادی در سطح کمیسیون‌ها و رسانه‌ها برنامه‌ها مطرح می‌شود.  فردا نیز علنا صحبت‌ها مطرح میشود.   امیدوارم فرصتی ایجاد شود که همدلی و همراهی بیشتری بین دولت ایجاد شود. در دولت یازدهم و دولت دوازدهم بزرگترین سرمایه دولت اعتماد مردم بود و هست و دولت قدردان است.
معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه «خانم ابتکار مدیر توانمندی در زمینه محیط زیست است»، گفت: خانم ابتکار یک زن توانمند است که در مسئولیتی که داشت درخشید و محیط زیست را تبدیل به موضوع اصلی کشور کرد. نام خانواده ابتکار در محیط زیست همواره ماندنی است. مسئولیت جدیدی هم که رییس‌جمهور به خانم ابتکار دادند،  بار سنگینی است‌که خانم ابتکار این کار را هم به خوبی انجام می‌دهند.
جهانگیری درباره عیسی کلانتری رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: آقای دکتر کلانتری از مدیران باسابقه کشور هستند. سابقه مدیریت بسیار مفید و موثر داشتند؛ چه زمانی که در وزارت جهاد کشاورزی بودند و چه بعد از آن که عمدتا مسائلی را مدیریت کردند که با محیط زیست مرتبط است.
معاون اول رییس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: دولت یازدهم، دولت محیط زیست بود. ما در شروع کار دولت یازدهم با چالش‌های محیط زیستی جدی مواجه بودیم؛ از جمله آلودگی بسیار در کلان شهرها تا مشکل تالاب‌ها.  به همین دلایل دولت، دولت محیط زیست شد. از جمله در دریاچه ارومیه که با تمام چالش‌ها کنار آقای کلانتری در دریاچه ارومیه دغدغه جدی ای را رفع کرد.
وی با بیان اینکه «در دولت دوازدهم همچنان موضوع محیط زیست مساله اصلی دولت است»، تصریح کرد:  تهدیدهای جدی ای پیش رو است اما فرصت‌های زیادی هم وجود دارد. هنر ما انسان‌ها این است که بن بست شکنی کنیم. موضوع محیط زیست امروز یک مساله بین المللی است. 
جهانگیری با بیان اینکه «کناره گرفتن آمریکا از معاهده محیط زیست برایشان بی آبرویی به دنبال دارد»، افزود: ما نمی‌توانیم نسبت به چالش‌های ایران بی‌تفاوت باشیم. منا به دنبال توسعه پایدار و متوازن برای ایران هستیم. ما هنوز تا صنعتی شدن خیلی راه داریم.  میخواهیم ایران را توسعه دهیم؛ اما درعین‌حال که محیط زیست نیز حفظ شود و آسیب نبیند.
وی افزود: محیط زیست با سیاست و فرهنگ و اقتصاد ارتباط دارد و مردم باید به صورت شفاف از موارد خبر داشته باشند.  موضوع محیط زیست موضوع عمومی است و دولت از همراهی همه کارشناسان، متخصصان و فعاتن این حوزه سود می‌برد.
معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه «ما با بحران آب، آلودگی هوا و ریزگزدها مواجه هستیم»، اظهار داشت: در یک نظرسنجی که اخیرا اولویت‌های اصلی کشور از مردم پرسیده شد،  در بین ۱۰ مورد،  چهار مورد محیط زیستی هم گفته بودند. دولت دوازدهم با عزم جدی‌تر کارهای دولت یازدهم را در همه بخش‌ها دنبال می کند و امیدوارم دکتر کلانتری در پایان دولت دوازدهم عملکرد درخشانی داشته باشد.
وی در پایان تصریح کرد: ممنوعیت‌های زیست‌محیطی به معنی نشان دادن راه‌های مختلف است و به معنی جلوگیری از توسعه نیست.

 

https://zistonline.com/vdcj8aem.uqet8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما