تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : 63931
دفعه بعدی که به پکن می روید شاید بخواهید سورتمه ی خود را آماده کنید. پایتختِ همواره در تحولِ چین به‌زودی مرکز تفریحی حیرت انگیزی خواهد داشت که سقف شیب‌دار آن با برف مصنوعی پوشیده شده و برای اسکی و سورتمه سواری فوق العاده است.
ساخت بام سبز  و پیست اسکی بر بام مرکز تجاری پکن
به گزارش زیست آنلاین،  نام این مرکز  را که توسط آندره برومبرگ معمار شرکت Aedas طراحی شده استفاز ۳C از مرکز تجارت جهانی چین گذاشته اند (China World Trade Center Phase ۳C). در این مرکز اصول استفاده بهینه از انرژی را با یک برنامه ریزی ترکیبی در هم ادغام می کنند که باهنر، تفریح و حتی کشاورزی ارگانیک سازگار است
مرکز تجارت جهانی چین شامل دو برج در منطقه ی تجاری شهر می شود که تا به امروز بلندترین برج های پکن هستند. این پروژه ی حیرت آور بخش نهایی نقشه جامع مرکز تجارت جهانی چین بوده و قرار است در سال ۲۰۲۰ ساخت آن به اتمام برسد. فاز ۳C با شکل تندیس وار چشم نوازش و فضای سبز وسیعی که دارد دروازه ی ورودی این مجموعه خواهد بود.
به‌جای ایجاد ساختمان ها در اطراف یک فضای سبز شهری هم‌سطح با خیابان، Bromberg فضای سبز را به سطح بالاتر برد تا یک سری تراس های سبز با نیمکت و درختان بزرگ بسازد. شکل ساختمان های بلند به این صورت است که در حوالی گوشه های خیابان ها پایین می آیند و در مجاورت برج های بلند به‌آرامی بالا می روند.
یک پیست اسکی روی یخ در اندازه ی پیست‌های المپیک مستقیماً زیر بزرگ‌ترین بام سبز قرار می گیرد که زیر آن نیز چند طبقه خرده فروشی قرار دارد. پارکینگ خودرو در زیرزمین قرار گرفته است. این ساختمان همچنین شامل یک آمفی تئاتر، استودیوهای هنری، فضاهای نمایشگاهی، یک مزرعه اورگانیک، امکانات فرهنگی و آموزشی، یک دیوار صخره‌نوردی، تئاتر و یک منطقه آب‌بازی می شود که در زمستان می توان آن را به یک پیست اسکی روی یخ در فضای باز تبدیل کرد. تپه شیب‌داری که بالای این ساختمان است همچون گوهری بر تاج است که با استفاده از برف مصنوعی در ماه های سرد به پیست اسکی و سورتمه سواری تبدیل می شود.

به‌منظور کاهش مصرف انرژی، سطح ساختمان با شیشه های کم آهن و دوجداره ی low-e پوشانده می شود. ساختمان طوری طراحی شده است که دسترسی به نور طبیعی در فضاهای داخلی بیشینه باشد تا نیاز به برق کمتر شود. درختان کنونی به سقف ساختمان منتقل می شوند و منظره های طبیعی باعث می شوند اثر جزیره گرمایی کاهش یافته و از نور خورشید استفاده بهینه شود. انتظار می رود انتخابِ تخصصی گیاهان و سیستم آبیاری کارآمد باعث شوند در مقایسه با خط مبنای پروژه برای ماه های اوج آبیاری، نیازهای فضای سبز موجود در پروژه تا ۳۰ درصد کمتر شود. از اتصالات آبی مورد تأیید طرح رده بندی راندمان مصرف آب (WELS Water Efficiency Labeling Scheme) نیز استفاده خواهد شد. ساخت پروژه در آگوست ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.
 

 

منبع: کانال اخبار سبز

 

https://zistonline.com/vdcb89b0.rhbffpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما