تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : 65106
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای بازیافت زباله و مدیریت پسماند هزینه می کند.
به گزارش زیست آنلاین، مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش : روند ناسالم جمع آوری و بازیافت زباله در تهران نیاز به یک بازنگری اساسی دارد و مجریان این حوزه باید نگرش و پردازش خود را نسبت به آنچه در گذشته وجود داشته است، تغییر بدهند.
وی با بیان اینکه در حوزه جمع آوری زباله و مبحث پسماند، روند ناسالمی از گذشته در کشور وجود داشته است،افزود:در شهر تهران نواقص بسیاری در مدیریت پسماند مشاهده می شود و باید بررسی شود که در پشت پرده جمع آوری زباله و بازیافت پسماند و سوء استفاده از کودکان زباله گرد، چه کسانی قرار دارند.
عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مسأله ساماندهی مدیریت پسماند و ایجاد تحول در این حوزه مستلزم استفاده از روش های به روز و نوینی است که هم اکنون در سراسر جهان مورد استفاده بسیاری از کشورها قرار می گیرد. فراهانی یادآور شد: می‌توان درآمد قابل توجهی را برای کشور با استفاده از روش‌های جدید در تفکیک پسماندهای شهری از این راه کسب کرد.
وی خاطر نشان کرد: سیستم مدیریت پسماند شامل جمع آوری، بازیافت و در نهایت تبدیل آن به ارزش افزوده است که ما نیز باید مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف درآمدزایی و انتقال ایمن زباله و پسماند به سمت رویکرد مدرن در حوزه پسماندهای شهری حرکت کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صرف هزینه ۲ هزار میلیارد تومان برای بازیافت زباله توسط شهرداری تهران ادامه داد: اغلب کشورها از طریق بازیافت زباله و تفکیک پسماند درآمد کسب می‌کنند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdch-zn-.23nmvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما