تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 65647
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتقال آب شیرین چشمه‌های جنگل ابر به شهرستان شاهرود گفت: این تصمیم غیرکارشناسی وزات نیرو منجر به نابودی جنگل ابر و گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود.
انتقاد «قره‌خانی» از انتقال آب شیرین چشمه‌های جنگل ابر به شهرستان شاهرود
به گزارش زیست آنلاین، اسدالله قره‌خانی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های نیرو، کشور و جهاد کشاورزی و همچنین مسئولان سازمان محیط زیست درباره این موضوع برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه وزارت نیرو می خواهد چشمه های آب شیرین جنگل ابر را به شهرستان شاهرود و برای بخش کشاورزی این شهرستان انتقال دهد ولی آن‌چه برای جنگل ابر باقی می‌ماند یک چشمه آب شور است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بنده اعتراض خود را اعلام کرده‌ام، با انتقال آب شیرین از چشمه های جنگل ابر به شاهرود، مرگ گونه‌های زیاد گیاهی از جمله درختچه‌های سرخ دار که اخیرا ثبت جهانی شده‌اند و نیز برگ پهن‌های جنگل هیرکانی و سوزنی برگ‌ها اتفاق می‌افتد، البته در این منطقه حفاظت شده یوزپلنگ ایرانی و سایر گونه‌های جانوری هم حضور دارند، که تصمیم به انتقال آب، نابودی آن‌ها را نیز به همراه دارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس همچنین بیان کرد: متاسفانه برای انجام این کار از رانت‌هایی استفاده می‌کنند که خطر جدی زیست محیطی برای جنگل ابر که زیستگاه بسیاری از گونه ها است، خواهد بود.

قره‌خانی با بیان این که «جایگزین‌های دیگری هم برای تامین آب به ویژه آب کشاورزی شاهرود وجود دارد» اظهار داشت: تصمیم غیر کارشناسی وزارت نیرو می تواند بین دست اندرکاران محیط زیست و NGOها ایجاد درگیری کند، مردم منطقه نیز بسیار نگران محیط زیست هستند.

این نماینده مجلس افزود: متاسفانه این تصمیم غیر کارشناسی وزارت نیرو به نابودی جنگل ابر و گونه های گیاهی منجر می‌شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس در ادامه بیان کرد: در این زمینه اداره محیط زیست استان گلستان حتی شکایت کرده و دادستان استان نیز به عنوان  مدعی العموم وارد عمل شده و جلوی این کار را گرفته اما براساس اطلاعاتی که به دست آمده با تعدادی کارگر در حال حفر چاه برای انتقال آب شیرین هستند.

به گزارش ایسنا، قره‌خانی با تاکید بر اینکه «آیندگان چنین اقدامی را بر ما نمی بخشند» گفت: رییس سازمان محیط زیست هم با این کار مخالف است اما متاسفانه از بدنه این دستگاه ها فشار می‌آورند تا انتقال آب انجام شود در حالی که می‌توانند از قنات برای تامین آب بخش کشاورزی استفاده کنند چرا می‌خواهند محیط زیست را نابود کنند و حیثیت نظام را زیر سوال ببرند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdchq-n-.23nmkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما