تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : 66508
زیست آنلاین: پروژه «اولین ساختمان با انرژی مضاعف» توسط کشور لوکزامبورگ حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه ۹۶ در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
اولین ساختمان با انرژی مضاعف در کشور لوکزامبورگ / برنده جایزه بنیاد جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، اولین ساختمان عمومی با انرژی مضاعف در کشور لوکزامبورگ ساخته شد. انرژی تولید شده توسط این ساختمان بیشتر از انرژی مصرفی آن است. این سازه باید بعنوان نمونه ای از منابع پایدار و نوآوری برای ساخت و سازهای جدید در نظر گرفته شود.

وضعیت اولیه

در کشور لوکزامبورگ ۵۰ درصد از ساختمان ها در سال های قبل از ۱۹۷۰ و ۱۸ درصد از ساختمان ها پس از سال ۲۰۰۰ ساخته شده است. بنابراین، بازسازی و نوسازی ساختمان های قدیمی از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از شرکت ها برای حفاظت چوب از مواد شیمیایی حفاظتی و یا پوشش فلزات سنگین برای درب و پنجره ها استفاده می کنند. ساختمان های قدیمی بازده انرژی مناسبی ندارند و این موضوع نیز در تغییر اقلیم بی تأثیر نیست.

راه حل

هدف از این پروژه، بازسازی سالانه ۳ درصد از ساختمان های عمومی کشور است. اولین گام برای ساخت و سازهای آینده، ساخت ساختمان هایی با تولید انرژی بیش از میزان مصرف آن هاست. مواد چوبی بکار رفته در ساختمان ها نیز حفاظت شده نیستند. شکل ساختمان، جهت آن و نمای بیرونی آن بهینه شده است. از رودخانه کنار ساختمان جهت اهداف گرمایشی و سرمایشی استفاده می شود.

نوآوری

دولت به توسعه طرح های پایدار و نوآورانه برای اهداف مسکونی و صنعتی پرداخته است. هدف از ایجاد این ساختمان، استفاده دوباره از مواد و همچنین کاهش مصرف منابع از جمله انرژی، آب و فضا است. در ساخت اولین ساختمان انرژی مضاعف تمامی جنبه ها در نظر گرفته شده است. از سلول های خورشیدی جهت تولید برق استفاده شده و آب باران نیز در صورت امکان مورد استفاده قرار می گیرد./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی

بنابراین گزارش علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdcevn8p.jh8p7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما