تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : 66509
زیست آنلاین: شرکت پلانتاگون سیتی فارم در سوئد قصد دارد تا در استکهلم شبکه ای از سیستم های کشاورزی ایجاد کند که بتواند عمده محصولات کشاورزی مورد نیاز شهر را به صورت محلی تولید کند.
شبکه کشاورزی در زیر زمین
به گزارش زیست آلاین، در زیرزمین برج ۲۹ طبقه ای در استکهلم فضایی که در گذشته بعنوان آرشیو روزنامه از آن استفاده می شد، به زودی تبدیل به یک مزرعه می شود. به دلیل مدل کسب و کار نوین در این سیستم کشاورزی، کشاورزان دیگر ملزم به پرداخت اجاره نیستند، بلکه این سیستم کشاورزی در عوض، گرمای مورد نیاز ساختمان را تأمین می کند. همانند بسیاری از سیستم های کشاورزی بسته، شرکت پلانتاگون سیتی فارم نیز تولید خود را در اوایل سال ۲۰۱۸ در برج های عمودی و با استفاده از سیستم نور ال ای دی راه اندازی می کند. اما به دلیل تولید گرما توسط سیستم نوری، اگر این گرما به درستی مدیریت نشود منجر به گرمازده شدن گیاهان می شود. علاوه بر این، این سیستم کشاورزی نیاز قابل توجهی به تهویه دارد. در نتیجه این شرکت قصد دارد تا با استفاده از سیستم ذخیره گرمایی، گرمای تولید شده از این سیستم ها را جهت گرم کردن ساختمان استفاده کند.

این سیستم منجر به صرفه جویی ۷۰۰ هزار کیلووات ساعت در انرژی مصرفی ساختمان می شود که ارزش آن بیش از سه برابر اجاره ای است که مستأجر قبلی پرداخت می کرده است. این کمپانی قصد دارد تا محصولات تولید شده را به طور مستقیم به کارکنان دفترهای تجاری این ساختمان بفروشد و بخشی از آن را نیز در رستوران های طبقات بالایی ساختمان مورد استفاده قرار دهد. تقریباً یک سوم محصولات نیز به مغازه های اطراف فروخته خواهد شد و محصولات تنها به مغازه های نزدیک ارسال می شود، تا جهت ارسال محصول سوخت فسیلی مصرف نشود.

اگر کلم و کاهوی ارگانیک بخواهد صدها و هزاران مایل را تا مقصد خود طی کند، ردپای زیست محیطی آن بسیار بیشتر از سیستم های تولید سبز داخل ساختمانی است. همانند بسیاری از سیستم های بسته کشاورزی، این شرکت نیز جهت تولید محصولات خود از میزان بسیار کمی آب در مقایسه با مصرف مزرعه استفاده می کند. گرمای تولید شده توسط سیستم روشنایی با استفاده از لوله هایی که به این سیستم ها متصل است به پمپ گرمایی منتقل می شود. علاوه بر این، دی اکسید کربن تولید شده در دفاتر به زیر زمین منتقل می شود و اکسیژن تولید شده توسط گیاهان نیز به دفاتر منتقل می شود تا تهویه مناسب انجام گیرد.

این شرکت قصد دارد تا در طی سه سال آینده، ۱۰ سیستم کشاورزی زیر زمینی در شهر استکهلم راه اندازی کند و در تمامی این ساختمان ها نیز سیستم گرمایشی مخصوص خود را راه اندازی کند. این شرکت همچنین در حال مذاکره با کمپانی های نیروی محلی جهت بررسی ظرفیت ارسال انرژی گرمایشی خود به ساختمان های همجوار است.

منبع: fastcompany

https://zistonline.com/vdcf1tdv.w6dvxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما