تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 66553
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تفکیک از مبدأ پسماندها موضوع مهمی است که باید فرهنگ آن را از سنین کودکی به فرزندان آموزش داد.
تفکیک از مبدأ پسماندها را از سنین کودکی باید آموزش داد
به گزارش زیست آنلاین،امیر حسین کمیلی درباره نقش آموزش شهروندان در مدیریت پسماند شهری، اظهارکرد: در مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، مدیریت روابط عمومی و امور اجتماعی وظیفه فرهنگسازی و آموزش عمومی شهروندان را بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: البته تاکنون فعالیت های مختلفی طی سال های گذشته و امسال در این راستا انجام شده که در سال های آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: مهمترین نکته در این ارتباط تفکیک از مبدأ پسماندهای شهری است که رعایت همین نکته می تواند به مدیریت صحیح پسماندها کمک کند.
وی با اشاره به اینکه تفکیک از مبدأ پسماندها موضوع جدیدی نیست اما در هر دوره باید از ابزار های آموزشی روز استفاده کرد، گفت: باید فرهنگ تفکیک از مبدأ پسماندها را از سنین کودکی به فرزندان آموزش داد تا با این فرهنگ رشد کنند.
کمیلی نقش مادران را در این راستا بسیار با اهمیت خواند و تصریح کرد: مدیریت پسماند شهر اصفهان از سالها پیش در کشور پیشرو بوده و این به خاطر فرهنگ بالای مردم اصفهان و دقتی که بر روی موضوع پسماند دارند، است.
وی یادآور شد: در حال حاضر کل پسماندی که طی شبانه روز در اصفهان تولید می شود و میزان آن حدود ۱۰۰۰ تن در هر شبانه روز است، در کارخانه کود آلی تحویل گرفته می شود؛ سپس در ابتدا در خطوط پردازش، اقلام قابل بازیافت جداسازی می شود و سپس بخش آلی آن که امکان تبدیل به کود آلی دارد جداسازی و در خطوط همزنی بار ریزی می شود و در طول ۳ تا ۴ ماه با دستگاه های مخصوص این پسماندهای آلی به کود آلی تبدیل می شود.

 

 

https://zistonline.com/vdcexn8p.jh8pni9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما