تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 66834
عضو کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی اظهار داشت: بسیاری از منابع طبیعی موجود در دنیا تا سال های آینده به تدریج به اتمام می رسند، بر همین اساس پسماندهای موجود جایگزین آن ها خواهند شد.
 ۹۰ در صد زباله های تولید شده با محیط زیست سازگار نیست
به گزارش زیست آنلاین، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی زباله و بازیافت و چالش های آن و سرقت زباله و زباله های بیمارستانی، با حضور دکتر ولی الله غلامی نجف آبادی (عضو کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی و رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
دکتر ولی الله غلامی نجف آبادی با اشاره به این که تولید پسماند یک فرد نسبت به مدت مشابه صد سال گذشته حدود ۵ هزار برابر افزایش یافته است، گفت: انسان های امروزی در محیط پیرامون خود دنیایی از پسماند را تولید کرده اند که ۹۰ درصد از آن هیچ سازگاری با محیط زیست ندارد.
وی با بیان این که پسماندهای مختلف علاوه بر تمامی زیان های خود نوعی سرمایه به شمار می آیند، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دنیا تا ۷۰ سال آینده ۶۵ درصد از کل مواد اولیه مورد نیاز انسان ها از پسماندهای موجود تولید خواهند شد.
عضو کمیسیون محیط زیست اتاق بازرگانی با اشاره به این که توسعه صنعت و گسترش جمعیت کشورها همواره میزان تولید پسماند جهان را افزایش می دهد، عنوان کرد: بسیاری از منابع طبیعی موجود در دنیا تا سال های آینده به تدریج به اتمام می رسند، بر همین اساس پسماندهای موجود جایگزین آن ها خواهند شد.
وی با اشاره به نقش منابع طبیعی در توسعه ی پایدار خاطر نشان کرد: حوزه ی پسماند کشور امروزه بیش از هر چیز دیگر به قوانین و مقررات کار سازی نیاز دارد که به بهترین نحو ممکن به اجرا برسند.
دکتر ولی الله غلامی نجف آبادی با اشاره به قانون پسماند کشور، توضیح داد: متاسفانه بر اساس قوانین موجود در حوزه ی پسماند کشور نیم از هزار درصد نرخ کالای مورد نظر صرف پسماند آن کالا می شود، در حالی بسیاری از کشورهای توسعه یافته چنین سیاستی را در بازیافت پسماند خود ندارند.
وی با بیان این که بسیاری از پسماندها توجیه اقتصادی ندارند، اظهار داشت: بسیاری از پسماندهای کشور بدون بازگشت هزینه مورد امحا و نابودی قرار می گیرند.
رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور با اشاره به ضرورت و وسعت صنعت بازیافت در جامعه جهانی، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا در حوزه ی بازیافت با به کارگیری تکنولوژی های مدرن و جدید پیش می روند.

 

https://zistonline.com/vdcgt793.ak93w4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما