تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 67186
زیست آنلاین: تحقیقات نشان داده است که در مزارعی که مزرعه داران گربه ها و سگ ها را به ور همزمان نگهداری می کنن، تعداد موش ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
مزارعی که سگ و گربه را در کنار هم نگه می دارند موش کمتری دارند
به گزارش زیست آنلاین، ما در طبیعت انسان این ضرب المثل را داریم که دشمنِ دشمنِ من، دوست من است. این ضرب المثلی نیست که شما فکر کنید در مورد گربه ها و سگ ها صدق می کند. اما یک مطالعه منتشر شده در اوایل سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که وقتی این دشمنان افسانه ای با هم متحد شوند، می توانند یک دشمن مشترک را نابود کنند: موش ها.

همکاری بین دانشگاه گرینویچ انگلستان، دانشگاه سوازیلند در آفریقا و دانشگاه فلوریدا، در این مطالعه به منظور کمک به کشاورزان آفریقایی به وسیله قرار دادن دو حیوانات خانگی در برابر یکدیگر برای تعیین اثبات کنترل مؤثرتر آفات، بویژه موش، بود. محققان فعالیت های جوندگان را در ۴۰ مزرعه در مرکز سوایزیلند مورد بررسی قرار دادند که در این مطالعه،۱۰ مزرعه تنها در آن گربه وجود داشت، ۱۰ مزرعه تنها سگ داشتند، ۱۰ مزرعه هیچ یک از دو حیوان را نداشتند و ۱۰ هر دو حیوان را در کنار هم نگهداری می کردند. در این مطالعه، از جعبه های دارای بادام زمینی که از شن و ماسه پر شده بودند بعنوان طعمه استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که در مزارعی که تنها گربه سانان و یا سگ سانان نگهداری می شدند، فعالیت حیوانات موذی شبیه به مزارعی بود که هیچ یک از دو حیوان را نداشتند. اما در مزارعی که هر دو گروه حیوانات نگهداری می شدند، فعالیت موش ها کاهش یافت.

رابرت مک کریلی، استاد دانشگاه فلوریدا که این امر را نتیجه ترکیبی از گونه های مختلف می داند، اظهار داشت: "این یک نتیجه کاملا غیر منتظره بود. ما تصور می کردیم که گربه ها بیشترین تأثیر را دارند." وی افزود: "موش ها اغلب می توانند با تغییر نوع حرکات و رفتار خو، با حرکات یک شکارچی سازگار شوند. اما وجود دو شکارچی برای موش ها بسیار ترسناک است." اگر چه مک کریلی از یک آزمایش کوچک نتایج بزرگی را پیش بینی می کند، اما او چنین تحقیقاتی را بعنوان مسیری درست در تحقیقات در این زمینه می داند. وی همچنین افزود: "اگر شما بتوانید از گسترش بیماری و آفات در این بخش از جهان جلوگیری کنید، پیشرفت بزرگی را ایجاد کرده اید."/منبع: modernfarmer

https://zistonline.com/vdch-zn-.23nq6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما