تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : 67188
زیست آنلاین: تحقیقات اخیر نشان داده است که کشاورزی سازگار با حیات وحش می تواند جمعیت پرندگان را به سرعت دوباره احیا کند. اما اعمال بلند مدت طرح ها در سطح وسیع، تنها راه بازگشت پرندگانی است که مدت ها پیش رفته اند.
کاشت گل های وحشی در مزارع، پرندگان را جلب می کند
به گزارش زیست آنلاین، تحقیقات جدید نشان می دهد که کاشت گل وحشی و محافظت از لانه پرندگان، از جمله چکاوک ها و سارها در مزارع، اجازه می دهد تا جمعیت این گونه ها که در طی مدت های طولانی کاهش یافته است، دوباره به سرعت احیا شود. کشاورزی متمرکز باعث شده است که تعداد کل پرندگان مزرعه ای در انگلستان از سال ۱۹۷۰ تاکنون بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته باشد و این کاهش هنوز متوقف نشده است. آخرین آمارها نشان دهنده کاهش ۹ درصدی در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ است.

تجزیه و تحلیل های جدید نشان می دهد که طرح های یارانه ای که کشاورزان را به تخصیص ۱۰ درصد از زمین های خود برای حمایت از پرندگان و سایر حیوانات می دهد، می تواند عملی باشد. اما کارشناسان RSPB در پی این مطالعات جدید می گویند چنین طرح هایی باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا از افت تعداد بیشتری از پرندگان جلوگیری شود.

در این پژوهش جدید، که در مجله Animal Conservation منتشر شده است، تعداد پرنده ها بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، در بیش از ۶۰ مزرعه در سه منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت که شامل: شرق انگلیس، اکسفوردشایر و غرب میدلندز می باشد. در مزارع ثبت شده در طرح نظارت عالی (HLS)، گیاهان غنی از بذر و گل های وحشی که مورد پسند حشرات هستند را توسعه داده اند که این حشرات برای تأمین غذای پرندگان مناسب می باشند. همچنین رها کردن بخشی از مزارع جهت استفاده توسط پرندگان و عدم برداشت حاشیه های مزارع به دلیل لانه گذاری آن ها از جمله مزیت های این طرح است.

به طور کلی، مزارع HLS در مناطق حاشیه اقیانوس آرام شرقی و اکسفوردشایر تعداد پرندگان مزرعه را ۵۰ درصد و در غرب میدلندز ۱۲۰ درصد افزایش داده است. با این حال، موفقیت طرح در بین ۱۷ گونه کلیدی به طور قابل توجهی متفاوت بود. در این طرح تعداد گنجشک ها و کبوترها افزایش پنج برابری را شاهد بودند. اما دیگر گونه ها، مانند کبوتر قمری و آبیارک زرد، هیچ سودی از این طرح نبردند، که شاید به خاطر فشارهای وارد شده در مهاجرت طولانی این گونه ها به آفریقا بوده است.

بعضی از پرندگان، از جمله زرد پره و خروس کولی، تنها در آغاز دوره مطالعه افزایش جمعیت موقتی را نشان دادند. این تغییرات ممکن است نتیجه یک تابستان بسیار مرطوب در سال ۲۰۱۲ و بهار بسیار سرد در سال ۲۰۱۳ باشد که هر دو رویداد رکورد یک صد ساله اقلیم منطقه را شکست و نتایج بدست آمده اولیه در طرح HLS را پاک کرد./منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdcjovem.uqeaozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما