تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 67428
زیست آنلاین: آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده مقررات کربن و آب پاک اوباما را تغییر خواهد داد و یک بحث ملی در مورد تغییرات اقلیمی در سال ۲۰۱۸ را باز خواهد کرد، که بخشی از فهرست اولویت های سال است و شامل مبارزه با آلودگی سرب در آب آشامیدنی است.
ترامپ در سال 2018 قوانین آب و اقلیم تصویب شده توسط اوباما را جایگزین خواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، این دستورالعمل توسط اسکات پروت، مدیر سازمان EPA، در یک مصاحبه اختصاصی با رویترز در روز سه شنبه، ارائه شد که نشان دهنده گسترش تلاش های این سازمان تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ برای تضعیف یا حذف مقررات اداری است که به اعتقاد آن ها بیش از حد گسترده بوده و به رشد اقتصادی آسیب می رساند. اما طرفداران محیط زیست می گویند، این قوانین برای سلامتی انسان حیاتی هستند.

پروت، که اغلب در مورد علل و پیامدهای جهانی گرم شدن مشکوک است، اظهار داشت: "آب و هوا در حال تغییر است. اما این بحث اصلی نیست. بلکه بحث این است که ما چگونه بدانیم که دمای ایده آل سطح زمین در سال ۲۱۰۰ چقدر است؟ ... من فکر می کنم مردم آمریکا شایستگی بحث های شفاف و روشن درباره این موضوعات را دارند ". Pruitt برنامه هایی را در سال جاری برای EPA جهت برگزاری یک بحث عمومی در مورد علم اقلیم به اجرا خواهد گذاشت، تا محققینی که به تغییر اقلیم باور دارند را در برابر دیگر محققین اقلیم قرار دهد. اما وی جزئیات بیشتر در مورد زمان بندی یا دانشمندان حاضر در این بحث را ارائه نکرد.

پروت اظهار داشت که در میان اولویت های مهم EPA در سال ۲۰۱۸، جایگزین کردن برنامه برق پاک است که در زمان ریاست جمهوری اوباما، رئیس جمهور پیشین، ارائه شد و باعث کاهش انتشار کربن از نیروگاه ها شد. EPA از سال گذشته روند لغو این مقررات را آغاز کرد و درمورد آنچه که باید جایگزین آن شود، در حال مذاکره است. وی گفت که آژانس همچنین قصد دارد تا قوانین واترز ایالات متحده را بازنویسی کند، که این نیز یکی دیگر از مقررات اوباما است که مشخص می کند کدام رودخانه های ایالات متحده تحت قانون فدرال محافظت می شوند. پروت و ترامپ اظهار داشتند که این قانون با مشمول کردن رودخانه های کم عمق، باریک و حتی خشک، توسعه انرژی را خفه کرده است.

پروت گفت که در هر دو مورد، باراک اوباما، دستورات اجرایی را بدون مجوز کنگره به عهده داشت. پروت گفت: "ما تنها قدرتی را که کنگره به ما می دهد در اختیار داریم."

برنامه های پروت برای جایگزین طرح انرژی پاک، نگرانی هایی را از سوی وکلای عمومی ایالت هایی نظیر کالیفرنیا و نیویورک مطرح کرده است که در روز سه شنبه نظرات خود را در مورد EPA اعلام کردند که مدیر سازمان باید به دلیل ایجاد چالش های حقوقی در مصاحبه خود، دوباره بیانیه های خود را به طور واضح اعلام کند./منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcg7t93.ak9ux4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما