تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : 67588
زیست آنلاین: هجدهمین کنفرانس جهانی انرژی امروز و فردا، با حضور ۱۳۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران برگزار می شود .
برگزاری هجدهمین کنفرانس جهانی انرژی
به گزارش زیست آنلاین، دبیر همایش هجدهمین کنفرانس جهانی انرژی گفت: در روز نخست این کنفرانس از پروژه های برتر که در کشور خود مقام نخست را کسب کرده اند تقدیر خواهد شد و در روز دوم نیز تعداد ۱۵ پروژه که عنوان بهترین بهترینها را دارند مورد قدرانی و معرفی قرار خواهند گرفت .

رضا پیرو دین ملاک انتخاب پروژه هارا میزان تاثیر گذاری آنها بر آب ، هوا ، خاک و مسئولیتهای اجتماعی دانست و گفت : پروژه های برتر و منتخب ۱۷۸ کشور عضو کنفرانس جهانی انرژی به صورت سالانه به بنیاد جهانی انرژی ارسال و با طی مراحل و مکانیزم های خاصی انتخاب و کاندیدا دریافت جایزه می شوند .

وی با اشاره به اینکه این در مراسم وزرای مرتبط با همایش جهانی از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر ورزش و جوانان و معاونت توسعه روستاییحضور خواهند داشت افزود:

با توجه به اینکه بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه پایدار دارد از طرف UN   و بنیاد جهانی انرژی ، شرکت ژیان که دارای ۶۰سال سابقه در حوزه آب ، نیرو گاه و ..... دارد بعنوان دبیر خانه این مراسم انتخاب شده. و شرکت ژیان بعنوان برگزار کننده این مراسم درکشور معرفی می شود و آقای مهندس رضا پیرودین مدیر عامل این شرکت ، از طرف سازمان ملل و بنیاد جهانی انرژی بعنوان دبیر این همایش انتخاب شده ورییس همایش آقای دکتر رضوی از سوی دولت معرفی شده اند .

وی گفت : درراستای برگزاری همایش با استاندارد های جهانی محیط زیست پایدار و خصوصا چالشهایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم در حوزه بحران آب ، آلودگی هوا و توسعه پایدار ، ایجاب می کرد  بخش خصوصی با ورود به این چرخه و بکار گماردن تکنولوژی و تجربیاتی که در دیگر کشور ها طی سالیان زیادی که شرکت ژیان با سابقه بالای ۵۸ که بوجود آورده ، این ارتباط برقرار شود، تا بتوانیم در ایران با چالشهایی که روبرو هستیم بخش خصوصی را با ارتباط با دانشگاه ، صنعت و همینطور سرمایه گذاری که لازم است در زمینه بخش انرژی پاک و پایدار در راستای بهبود شرایط اجتماعی بکار گمارده شود. بنابراین هدف اصلی حضور بخش خصوصی ایجاد این ارتباط ها و سازماندهی بخش خصوصی برای سطح عموم و ایجاد انگیزه در دانشگاه ، تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری است که بتواند در سطح کل جامعه  توسعه با توجه به دانش روز بهبود پیداکند.

این مراسم به غیر از معرفی پروژه های نمونه در حقیقت با نمایش عملیاتی بودن انرژی سبز در سطح زندگی مردم و توسعه کشور نگاهی ویژه به معضل اصلی در منطقه خاورمیانه با عنوان چالش آب بر می انگیزد و با تبادل دانش و مطرح نمودن مسائلی که در منطقه وجود دارد باید برای حفظ محیط زیست باید نگرش ویژه ای صورت گیرد .

وی گفت : قبلا،این قبیل مراسمها توسط سیستمهای دولتی برگزار می شد و در بطن جامعه این حس بوجود نمی آمد و نیازها انتقال نمی یافت در حالیکه این چالشها و نیازها دیکته ای نیست و هر فردی و مجموعه ای که کار اقتصادی و علمی می کند این نیاز را حس کند که باید به فکر محیط زیست و تکنولوزیهایی که می تواند به حفظ آن و توسعه پایدار کمک کند.

وی افزود :ما در حقیقت با این رویکرد بصورت عملیاتی این حس را می خواهیم بوجود بیاوریم که چگونه همه می توانند موثر باشند و در این چرخه که بحث آب ، خاک ، هوا ، انرژی و جوانان وحتی آلاینده هایی نظیر پلاستیکها که کل این موارد در توسعه پایدار سهم دارند و نیاز است همه موارد در نظر گرفته شده است  ، شاید در بعضی از موارد دچار تعارضاتی باشند و اینها همه مطرح می شود و برآیند این کار به سمتی می رود که نه فقط در این مراسم ، بلکه به دنبال این رویکرد جهانی که در ایران برگزار خواهد شد ، ما بتوانیم به جذب سر مایه گذاری داخلی و خارجی بخش خصوصی در زمینه انرژی و حفظ محیط زیست ، آب ،خاک و توسعه پایدارداشته باشیم .

وی در ادامه د رخصوص معرفی شرکت بین المللی ژیان افزود ؛ شرکت دانش بنیاد ژیان در سال ۱۳۳۸ تاسیس شده و با توجه به اینکه در ساخت پروژه های عمرانی ملی از قبیل ساخت سد ها و تصفیه خانه های آب و فاضلاب و نیروگاههای بادی ، خورشیدی ، فسیلی ، برق آبی ، شبکه های انتقال آب ، راهها ، بنادر و فرودگاهها که در اقصی نقاط ایران اجرا کرده است با توجه به چالشهای محیط زیستی و عمرانی مواجه بوده و در حال حاضر بعنوان متولی که از بخش خصوصی این نگاه منفعلانه را تبدیل کند به نگاه بالفعل و با سر مایه گذاری در زمینه انرژیهای پاک زمینه ای باشد برای اینکه بخش خصوصی خودش به تنهایی وارد عرصه شود و بتواند تکنولوژیهای روز را در کشور پیاده و اجرا نماید .

 پیرودین اضافه کرد، در این همایش علاوه بر ایجاد انگیزه های تشویقی جهت پروژه های برتر دستاورد های علمی نیز صورت می گیرد و در بازدید هایی که شرکت کنندگان خارجی از پروژه های ما خواهند داشت زمینه هایی جهت جذب سرمایه گذاری شرکت های خارجی ایجاد می شود و بهره برداری چه بصورت مشاوره و چه بصورت سرمایه گذاری ایجاد می شود .

 وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش مهمی در این رویداد خواهند داشت ، و بخصوص سطح این رویداد که پخش زنده جهانی صورت می گیرد و حدود۲۰۰ میلیون بیننده در جهان بصورت آنلاین شاهد این مراسم خواهند بود ، انعکاس آن در اقصی نقاط  کشور و بحث تمرکز زدایی که از جمله الزامات می باشد وبه خصوص در نقاط دور افتاده که پتانسیلهای  بالایی برای ایجاد انرژیهای پاک و همینطور توزیع آن و حفظ محیط زیست است اطلاع رسانی و نقش رسانه ها بسیار مهم و اصلی می باشد . 

 

https://zistonline.com/vdcdjk09.yt05j6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما