تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : 68005
زیست آنلاین: آب و هوای نامساعد در چین موجب افزایش استفاده از منابع ذغال سنگ شده است که این امر از هشدار بزرگی برای کمبود ذغال سنگ در آینده خبر می دهد.
بازار سهام زغالسنگ چین همزمان با هشدار کمبود زغالسنگ، رکورد زد
به گزارش زیست آنلاین، بازار سهام زغالسنگ چین در روز دوشنبه پس از آنکه چهار کارخانه بزرگ از کمبود پتانسیل برق و گرمایش هشدار دادند، رکورد زد. همچنان بدترین کولاک این زمستان نیز برخی استان های مرکزی و جنوبی را در همین زمان در نوردید. هفته گذشته، شرکت سرمایه گذاری دولتی چین (SPIC) و کارگروه های Datang Corp، Huaneng و Huadian Corp از دولت خواسته بودند که عرضه زغال سنگ را افزایش دهد و در قیمت گذاری نیز تجدید نظر کنند. فعال ترین سهام ۱.۱ درصد افزایش یافت و در در ساعت ۱۰:۴۱ بعد از ظهر به ۱۰۷.۰۴ دلار به ازای هر تن رسید که این میزان بالاترین عدد از زمان شروع قرارداد در سال ۲۰۱۵بوده است. سهام این شرکت، بیش از ۱۰ درصد در سال جاری افزایش یافته است. این روند در یک ماه و نیم آینده نیز ادامه دارد، زیرا آب و هوای سراسر کشور در این مدت رو به سردی می رود و کمپانی ها می بایست افزایش تقاضای انرژی را تأمین کنند.

Xu Bo ، تحلیلگر شرکت Haitong Futures، گفت: "این افزایش قیمت ها صرفا به دلیل سرد شدن آب و هوا در سراسر کشور است که حتی مسیر بزرگراه ها و حمل و نقل ریلی را در برخی نقاط مسدود کرده و تقاضا برای گرمایش را افزایش داده است. و در مدت زمانی که چین در اوج تقاضا برای گرمایش اقرار دارد، سخت است که عرضه زغال سنگ کاهش پیدا کند." با این حال، Xu می گوید که انتظار می رود قیمت زغال سنگ در نهایت کاهش یابد، زیرا این میزان در حال حاضر بالاتر از سطح خدمات شهری کشور است، اگر چه ممکن است مدت زمان زیادی به طول بینجامد.

با افزایش نگرانی در مورد بحران گرمایش زمستان در کشور، استان های Jiangxi و Hunan به علت بارش برف های سنگین، مصرف برق صنعتی جیره بندی شد. کولاک سنگین در برخی از استان های Anhui ، Jiangsu ، Zhejiang ، Hubei و Hunan نیز به چشم می خورد. بنابراین مقامات Jiangsu در تاریخ ۲۶ ژانویه نامه ای را فرستاده و به دلیل آب و هوای نامساعد خواستار تامین تجهیزات گرمایشی، حمل و نقل و افزایش منابع موجود آب و برق شده اند. این استان دارای ۷.۴۶ میلیون تن زغال سنگ است که تنها برای ۱۳ روز دوام می آورد، اما از موجودی منابع آب و برق برای کمتر از هفت روز، هشدار داند. آب و برق چین به دلیل کمبود منابع گاز طبیعی در فصل زمستان تحت فشار قرار دارد، زیرا پکن سکونت گاه میلیون ها خانوار است و بسیاری از کارخانه های صنعتی در شمال چین واقع شده اند./منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdciwuaq.t1avu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما