تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 68749
معاون انرژی‌های تجدیدپذیر ستاد توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: سطح آمادگی استارت آپی در حوزه انرژی چه در دولت و چه در بخش غیردولتی در کشور مناسب نیست.
آمادگی نامناسب استارتاپ‌های حوزه انرژی
به گزارش زیست آنلاین، احمد فیروزی طی سخنانی در پنل «فرصت‌ها و چالش‌های استارت آپ‌ها در حوزه انرژی» که در هفتمین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی و محیط زیست (ایتک) برگزار شد؛ با انتقاد تعداد کم حضار در کنفرانس، گفت: اتاق بازرگانی هم کم کم باید فضا را برای استارت آپ‌ها باز کند.‌ در ستاد یک سری کارها را با هم انجام‌ می‌دهیم همپای سایر بازیگران فضای کسب و کار انرژی پیش میرویم تا از فضا عقب نمانیم.
وی تصریح کرد: هر جا سیاست درستی اتخاذ و به نحو صحیح اجرا میکنیم،‌ بخش خصوصی پای کار‌ می‌آید. در حوزه انرژی فضا انحصاری و در دست دولت است اما تا کی این انحصار باقی میماند؟‌ اگر با اعتقاد راسخ وارد فضای کسب و کار شویم،‌ بهتر میتوانیم عمل کنیم.
بخش خصوصی فوبیای مافیا دارد
مدیرعامل شرکت شریف تراشه نیز با اشاره به اینکه «حوزه مصرف انرژی بزرگترین مارکت برای استارت آپ‌ها است»،‌ گفت: تفاوت نرخ ارز به قدری جذاب است که قاچاقچیان با هوش و خلاقیت به روش‌های مختلف انرژی را به خارج از مرز منتقل‌ می‌کنند.
به گزارش انرژی امروز،،سهند بهنام،‌ با اشاره به منافع سرمایه‌گذاری از جمله نگرانی و ترس از فعالیت مافیا، گفت: دو ابرچالش قیمت پایین سوخت و فوبیای مافیا، مانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و تا وقتی بخش خصوصی فعال نشود، استارت آپ‌ها نمی‌توانند فعال شوند.

 

 

 

 

https://zistonline.com/vdcdn509.yt0jo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما