تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : 68965
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

تاسیس کانون هنرمندان حامی محیط زیست

زیست آنلاین: مراسم درختکاری «باز، درخت می‌کاریم»، امروز به همت انجمن تمدن سبز هنرمندان محیط زیست با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و فعالان محیط زیست در پارک فدک واقع در شهرک غرب تهران، برگزار شد.
تاسیس کانون هنرمندان حامی محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین، دکتر صدرالدین علیپور؛ رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: محیط زیست مانند وطن‌ دوستی، یکی از مسائلی است که ما را با هر عقیده و سلیقه‌ای گرد هم می‌آورد. امروز هم با حضور شهروندان، هنرمندان، مجموعه شهرداری تهران و دیگر علاقه ‌مندان به محیط زیست می خواهیم اقدامی عملی برای محیط زیست انجام دهیم.
علیپور افزود: می‌ خواهم این نوید را به شهروندان منطقه ۲ بدهم که شهردار این منطقه، مهندس کشت پور، علاقه و توجه ویژه ‌ای به محیط زیست دارند و در تمام برنامه‌ های توسعه ای، مانند امروز، دوست دارند که ما در کنارشان باشیم و برنامه‌ی ویژه و خاصی برای محیط زیست تدارک دیده شود.
علیپور با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ های اصلی شهردار تهران، توسعه محیط زیست است گفت: امیدواریم به کمک بخش اجرایی و اعضای محترم شورای شهر، بتوانیم مشارکت شهروندان را در توسعه و بهبود محیط زیست بالا ببریم.
علیپور اضافه کرد: اتفاقات ناخوشایند و بی ‌مهری‌ هایی در طول زمان به شهر ما شده و بدون توجه به ظرفیت شهر بارگذاری ‌هایی انجام شده است درحالی‌که ادعا می‌ شد مدیریت جهادی داریم، بیشتر شاهد این بودیم که این جهاد در راستای فروش شهر و کمتر کردن عرصه‌ی زندگی بود و بدون توجه به تاب ‌آوری فضا و ظرفیت معابر کوچک، برج‌ هایی عظیم ساخته‌ شد و همچنین در حوزه تجاری هم شاهد مال‌ ها و پاساژ هایی هستیم که بدون توجه به پیوست محیط زیستی و ترافیکی بنا شده‌‌اند. ولی نوید آن را می‌دهم که ما به ‌‌عنوان مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری و متولی این حوزه، پیگیر موضوعاتی هستیم که بتواند به بهترشدن اوضاع محیط زیست در مولفه‌ های مختلف مثل هوا، پسماند و ... کمک کند.
علیپور تصریح کرد: معتقد هستم مسئله محیط زیست یک مسئله شخصی و یا سازمانی نیست، بلکه همه ما باید در کنار هم در نقش‌های خودمان به وظیفه‌ مان عمل کنیم، چه در نقش شهروند، چه در نقش اجرایی و چه در نقش قانون‌گذاری.
وی افزود: امروز به مسئله‌ی خوبی اشاره شد، فرهنگ و محیط زیست. من هم اعتقاد دارم فرهنگ و هنر به‌خوبی می‌تواند با آمیزه‌های هنری که یکی از آن‌ها موضوع «طبیعت» است، به بهبود محیط زیست کمک کند و چالش ‌های آن را برای شهروندان به نمایش بگذارد.
علیپور در پایان گفت: همین جا اعلام می‌کنم که ما در مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، آمادگی تاسیس اولین کانون هنرمندان و درواقع اهالی فرهنگ و هنر را به‌عنوان حامیان محیط زیست داریم تا این دوستان در کنار ما به حوزه محیط زیست که دغدغه نسل حاضر و نسل‌های آینده است کمک کنند.  
  
 

https://zistonline.com/vdcdkn09.yt0j96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما