تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 81492
زیست آنلاین: جمعی از اهالی روستای پرنوشته در شهرستان مسجد سلیمان واقع در استان خوزستان که به دلیل افزایش ظرفیت اسمی سد گتوند زندگی و معیشتشان نابود شد؛ ضمن استمداد طلبی از مسئولان جوابیه شرکت آب و نیرو در پاسخ به عملکرد خود را مخدوش ، کذب و غیر واقعی خواندند.
توضیحات شرکت آب نیرو مخدوش و غیر واقعی است
به گزارش زیست آنلاین، متن کامل نامه اهالی پرنوشته به جوابیه شرکت آب و نیرو به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پيامبر خاتم (ص) مى‌فرمايد: «... و مَن أخذ للمظلوم مِن الظالم كان معى فى الجنه مصاحباً...؛ هركسى داد ستمديده‌ اى را از ستمگر بگيرد، در بهشت با من يار و همنشين باشد.


_ رییس محترم کل قوه قضائیه جناب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی
_ داداستان محترم عمومی و انقلاب استان خوزستان جناب حسینی پویا
_نماینده محترم ولی فقیه استان خوزستان حجت الاسلام موسوی فرد
_استاندار محترم استان خوزستان جناب دکتر شریعتی
_فرماندار محترم شهرستان مسجد سلیمان حجت الاسلام حجتی نیا
_امام جمعه محترم مسجد سلیمان حجت الاسلام امینی
_دفتر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان مسجد سلیمان جناب مهندس ظاهری
_رئیس محترم خانه مطبوعات استان خوزستان جناب حسین نژادیان


اینجانبان عده ای از اهالی روستای پرنوشته که در آبگیری سد گتوند علیا آواره و دچار زیان های فراوانی شدیم به استحضار عموم و اصحاب رسانه و مسئولین محترم قضایی و اجرایی مربوطه می رسانیم.

در پی جوابیه شرکت آب نیرو و وزارت نیرو در مورد تملک و پرداخت غرامت به خانه های روستای پرنوشته که در یکی دوماه گذشته با آب گیری بالاترین تراز ممکن مخزن سد به زیر آب رفته اند، اعلام می داریم که جوابیه مربوطه خلاف واقع بوده و شرکت توسعه منابع آب نیرو تعداد اندکی از خانه های پایین روستا را تعیین وضعیت کرده و پول املاک آنها را پرداخت کرده و متاسفانه اکثر خانه ها که بیش از ۲۰ خانه هستند، یا در این مدت به زیر آب رفته و یا در فاصله زیر ۵۰ متر و در حریم دریاچه پشت سد (حد دریاچه که جز حریم می باشد حدودا ۲۴۰ متر می باشد) قرار دارند که باید تعیین وضعیت بشوند. که این کار صورت نگرفته و در این گرمای طاقت فرسا با بالا آمدن آب بالغ بر دو ماه برق روستا قطع شده و خسارت های زیادی به مردم و خانه های باقی مانده تحمیل شده است.

 در ضمن اعتراض به این ارگان در مورد خانه هایی که معترض به مقدار هزینه پرداختی هستند و به صورت نصفه و نیمه خسارت وارده را پرداخت کرده همچنان باقی است. آب نیرو همچنان از تملک زمین های کشاورزی آنان امتناع می ورزد و نسبت به تخریب مدرسه، راه روستایی، مخابرات، خانه بهداشت، تعاونی روستایی و امکانات رفاهی اقدام نموده و ما همچنان پس از گذشت ۸ سال خواستار احقاق حق پایمال شده خود هستیم.

الا ایحال ما اهالی روستا پرنوشته از مسئولین مربوطه عاجزانه تقاضا داریم که هرچه سریعتر تکلیف املاک و زمین های باقی مانده ما را مشخص کنند تا بیش از این در این گرما و سرما متحمل ضررهای مالی و جانی نشویم. یا پول خانه های ما را پرداخت کرده و یا امکانات اولیه و سابقی که روستای ما داشته شامل (برق ، جاده آسفالته، خانه بهداشت ، مدرسه و تعاونی روستایی) را برای ما تهیه و بسازند.


در پایان از وزارت نیرو تقاضامندیم در جهت شفاف سازی اذهان عمومی لیست خانه هایی که غرامت به آنها پرداخت شده را با مستندات انتشار داده و صحه بر حرف خود بگذارند.


از طرف جمعی از اهالی روستا به زیر آب رفته پرنوشته

۱۳۹۸/۶/۱۲

https://zistonline.com/vdcdxo0j.yt0fn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما