تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 83917
زیست آنلاین: یک سال پیش، هنگامی که همه گیری ویروس کرونا منجر به محدودیت های سراسری در جهان شد، صدها شهر برای آسان تر کردن قدم زدن و دوچرخه سواری، برای کمک به فاصله گذاری اجتماعی و کاهش آلودگی هوا، خیابان های خود را مجددا پیکر بندی کردند.
دوچرخه سواری در اروپا دو برابر شده است
به گزارش زیست آنلاین، طبق اعلام فدراسیون دوچرخه سواران اروپا (ECF)، شهرهای این قاره در سال 2020 یک میلیارد یورو برای اقدامات مربوط به دوچرخه سواری در زمان همه گیری کرونا هزینه و حداقل 600 مایل مسیر دوچرخه سواری و خیابان های بدون خودرو ایجاد کردند.

در بارسلونا، شهری که بسیاری از مردم از اتومبیل های خود تنها در آخر هفته ها استفاده می کردند، در طی شیوع کرونا، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی 50 درصد و اتومبیل های شخصی فقط  درصد 10 کاهش یافت، که این، یک فاجعه تراکم بود که انتظار می رفت اتفاق بیفتد.

اما با ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری برای تشویق مردم، اکنون استفاده از دوچرخه به 10 درصد بالاتر از سطح قبل از همه گیری رسیده است.

برنامه Strade Aperte  در میلان در آوریل 2020، با پیشنهاد 22 مایل مسیر جدید دوچرخه سواری محافظت شده و مناطق دارای اولویت برای عابران پیاده، راه اندازی شد.

در پاریس، خیابان هایی که زمانی تحت سلطه اتومبیل ها بودند پر از دوچرخه هستند. تخمین زده می شود از بهار سال 2020، دوچرخه سواری 70 درصد رشد کرده باشد و 31 مایل مسیر موقتی که در اوایل بحران ایجاد شده بود، دائمی شده و مقدار آن افزایش پیدا کند. تعداد زنان دوچرخه سوار نیز رشد کرده است و اخیرا یک نظرسنجی نشان داد 62 درصد از شهروندان می خواهند این مسیرها دائمی شوند.

لیسبون نیز در حال دو برابر کردن شبکه دوچرخه سواری 65 مایلی خود به 124 مایل در سال جاری است. این بخشی از برنامه های بلند مدت برای افزایش پیاده روی و دوچرخه سواری، مقابله با آلودگی هوا و کاهش تأثیر امواج گرما است. طی یک سال، دوچرخه سواری در این شهر، 25 درصد رشد کرده است.

در یک نظرسنجی در 21 شهر اروپا، 64 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نمی خواهند به سطح آلودگی هوا قبل از ویروس کرونا، که در بسیاری از شهرها به طور غیرقانونی بالا بود، برگردند.

برای رسیدن به این هدف، سه چهارم افراد، مایل به تخصیص مجدد فضای عمومی از اتومبیل به سفر فعال بودند، در حالی که 21 درصد گفتند که بعد از محدودیت ها، دوچرخه سواری بیشتری دارند و 35 درصد نیز بیشتر پیاده روی می کنند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdchqwn6.23nxzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما